07 januari 2008

Un petit peu petard

Als mijn haar tegen de het dak (binnenkant) van mijn ford fiesta aanzit dan is het tijd om de kapper te bezoeken.

Laurent David, zegt het je iets, amaai da's mijn kapper. tistezeggen tis gewoon een franse keten die ook in BXL zijn plekkie heeft. Onder het motto, snel en efficient, knippen ze daar mijn haar in een hip gebouw juist naast de Metropole op de Place de Brouckere.

In een magazine met de verschillende coupes, wijs ik dan meestal aan hoe mijn haar moet zijn en telkens is het weer hetzelfde ;-)

Mijn haar is ooit al eens un petit peu petard geweest, ja excuseer hoor maar ik versta hun Frans niet altijd. Het haar stond dus in de lucht zoals er zou gebeuren mocht ik in de buurt van een petard lopen die omploft.

De kapper die de laatste 2 keer mijn haar knipte was een kosovaar die in Antwerpen woont, elke dag met een ouwe kar naar bxl sjeest, frans met me spreekt (hij spreekt veeeel beter frans dan ik) en veel beter overeenkomt met de Vlamingen dan met de Walen. Volgens hem zijn de Vlamingen veel directer zijn en weten meer van aanpakken. Ahum.

T is een wondere wereld weet je. Je verwacht niet dat een KapperKosovaar een mening heeft over Walen. Mocht Bart De Wever dit zeggen dan zou hij den dikke vis wel op zijn vette pens mogen schrijven. Ik hou meer van de kosovaar dan van de wever. Ik weet niet hoe dat komt.

En zoals de sympathieke peleman zingt, tkiel en den belgique in t algemeen is MEER EN MEER een kleurdoos. Heerlijk toch. Zo veel meningen, zoveel kleurspoelingskes, zoveel verschillende haarcoupes.

Doe maar Un petit petard voor mij.


Ook al heb ik het niet goed begrepen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Haha! Dat van een kapsel aanduiden in de boekskes herken ik zoo...

Is die kosovaar toevallig de broer van http://www.youtube.com/watch?v=YonM49PWA0g

boris de babyistter? :-)