02 januari 2008

ik ben een beetje bobo

Deze morgen na de nieuwjaarsreceptie ben ik mij een cd'tje (incl DVD) gaan halen van Vincent Delerm: A la cigale. Het licht hier te blinken op tsalontafeltje!

Ik luister al een tijdje met zeer veel genoegen naar Vincent Delerm, hij maakt liedjes over de benen van Steffi Graf en over synchroon zwemmen.

Vorig jaar verscheen er een liedje van Renaud waar hij een beetje lacht met les bobos, les bourgeois bohemes. Ze houden van een beetje kunst, gaan naar de bioplanet, doen iets met informatica en luisteren naar Francoise Hardy. Het zijn de mensen die je kan terugvinden in elk versje van Vincent Delerm. En ik moet eerlijk toegeven dat ik soms ook wel een beetje bobo ben. hihi

Ik was in het net verdwaald toen ik stuitte op een videoclipje van les Bobos van Renaud. Het grappige is dat de man die links in beeld zit precies Vincent Delerm is.
Het loont echt de moeite om dit eens te bekijken!


Eerst het liedje van Vincent Delerm samen met Renaud. Les avalanches

Dan het liedje van Renaud dat grinnikt met Vincent Delerm: Les bobos

De tekst van Les Bobos (Renaud)

De tekst van Les avalanches (Vincent Delerm)

Geen opmerkingen: