23 januari 2008

radioloos, radeloos

Ik denk dat ik stilaan radioloos wordt, heb nergens nog een houvast, smorgens wil ik niet met peter van de veire wakker worden,
Radio 1 dan?
Radio 1 is niet goed bezig, ik ben verrevan tegen verandering maar ik mis goeie programma's als alaska of het beste moet nog komen, kleinkunst a la lieven tavernier hebben ze daar verbannen naar de late uurtjes, deze middag nog vergeleek Floris Daelemans Waltzing Mathilda met "de ballade van honger en dorst" van Jan De Wilde (geschreven door Lieven Tavernier) Toch wel een cynische opmerking want de nieuwe cd van Lieven Tavernier, Jef Vanuytsel, ea komt bijna niet meer aan bod op radio 1. Alleen maar op de nachtradio (het robbeneiland van de radio volgens een boze Lieven Tavernier in de Standaard) kan je die nog horen. Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet tussen een cd van Lieven Tavernier en een cd van zeg maar een Bob den dylan. Het zijn toch alle twee singer songwriters.

Ik dacht dat radio 1 meer digitaal ging gaan, met meer podcasts en zo, nog niet veel van gemerkt hoor.... Tis allemaal zo een soep geworden waar je de tomaten niet meer van de erwtjes herkent.

Klara dan? Soms luister ik naar Klara maar daar zijn ze soms ook zo stijf dat ik er rugpijn van krijg. Alhoewel ik daar op zondagavond al optredens gehoord heb van vb Cat Power. Daar zullen ze op Radio 1 een puntje kunnen aan zuigen.

Ik zal wat meer naar cd's moet luisteren dan.

Ik mis het gevoel van in een radio te kruipen en te luisteren tussen ruis door naar een zin, wat muziek, op een trage manier, slow food for the soul.


Liefs

als dit geen toeval is, komt hier toch wel een berichtje van blogmaatje Kristof binnengewaaid met te overwegen alternatieven op Klara. Zeker lezen!

http://www.ahigherugliness.be/

5 opmerkingen:

Unknown zei

purefm zowel podcast als live fantastisch

zeker bekijken

jo

laito zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
laito zei

france info ...toute la journee..;-)

Anoniem zei

Tja, naar het cd'ke van je petekind luist'ren dan maar :-)

Unknown zei

en ARTE? ;-)