05 maart 2008

als dat maar goed afloopt,

jongens en meisjes

ik heb weinig met auto's maar ...

kruis ullie vingers,

mijn witwitte Ford Fiesta van het gezegende jaar 1991 moet naar de autokeuring vandaag en morgen (in twee keer)

deze middag leg ik het lot in de handen van de garageman (een ouwe schoolvriend van mij die vroeger van mij mocht afkijken tijdens het examen bio)

afwachten dus

hij is roest aan zijn vleugels en waar hij te drinken krijgt

hij komt uit luxemburg

die keuringsmeneer kan toch ook eens een goeie dag hebben

nu en dan springt er wel eens een zekeringetje (dat ruik ik dan ergens ter hoogte van het stuur)

er zit een gaatje in de uitlaat dat altijd maar groter wordt

z'n grootste uitstap het afgelopen jaar was denk ik van Gent naar de Lokerse Petshopboyse Feesten (en terug met een of andere braziliaan)

maar voor de rest doet hij het nog perfect hoor meneer

hij vindt trouwens blindelings de weg naar het containerpark

milieuvriendelijk?

er groeit zelfs mos op de bumper heb ik vandaag vastgesteld (en in zijn onderhoudsboekje genoteerd).

17 jaar ...dat schept een band.

na deze probeer ik het zonder.

Publicado con Flock

3 opmerkingen:

Unknown zei

moedig om het zonder auto te proberen...het zou mij niet lukken, geef dat grif toe ;-)

laito zei

ik heb mezelf voorgenomen om het te proberen. de zomer komt er aan, daarna zullen we het opnieuw bekijken,

Anoniem zei

Memories...
Weet je nog, het zondagse uitje naar St. Jan Eremo en daarna naar Cadzand, wij en Bart en de fotosessie in het water 's avonds...
Weet je nog, wij met de voetjes in het nat en het zand in Cadzand, terwijl Bart bibberde in Lund (of scheen de zon daar toen ook)?
Ik weet nog, op de fiets naar Munte en dan tuftuf, naar het scholierenparlement, dan trug naar Munte en dan trug op de fiets naar Gent, maar niet zonder gezellige tas koffie in de Bosstraat.
Weet je nog? Ik weet het nog!
Dikke merci voor een paar jaar amateur-autogedeel!