03 april 2008

de eerste vwiervwijfdedag (tracht dit maar es uit te spreken)

prff,
morgen mijn eerste vwiervwijfdedag,
vanaf nu elke vrijdag thuis.
oef.
ik heb zuurstof nodig meneer,
ik ga anders binnenkort helemaal stranden meneer.
en ja meneer, als ik dan een beetje minder verdien dan zal ik dan maar een extra boterham met choco eten in plaats van een broodje met pijnboompitten
vandaag nog op t werk vroegen ze mij een beetje lacherig of ik me niet ging vervelen
en wat ik dan allemaal ging doen.
want (dat denken ze erbij) ik heb geen lief, kinderen of iets om naar om te zien.
ik voelde me toen als een bejaarde die de zaterdag in den delhaize staat aan te schuiven onder het oog van de immer actieve bevolking.

pffff
ze moesten eens weten....

Publicado con Flock

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Vier vijfden, das voor wijven en jeannetten, quoi ;-)

Geniet er van! Weet je, de meeste gepensioneerden hebben uiteindelijk minder tijd dan de meeste werkmensen. Het valt je misschien moeilijk te geloven, nu, maar die extra dag hee, dat went zo snel... na een tijd besef je zelfs niet meer dat er mensen zijn die zich vijf vijfden uitsloven.

Enfin, da's mijn ervaring als vwiervwijfder :-)

Anoniem zei

Hmmm... een beetje extra tijd voor jezelf, het kan zo'n deugd doen : krantje, laptopje, koffietje... beetje mijmeren ...
V.

Anoniem zei

eeej goedgedaan!!
in tijden zonder kinderen ook vaak de ongelovige blik en opmerkingen gekregen van: viervijfde?! en ghebt geen kinderen?! (letterlijk!)
maar dat kleine tijdje meer voor jezelf is zoooooveel meer waard dan een broodje pijnboompitten ;)
(trouwens, verschiet niet als je op je vrije vrijdag gaat winkelen. ik had altijd zoiets van: oink, heeft iedereen toevallig vrij vandaag??)
genietervan!

Unknown zei

ik zou niet graag in uw plaats zijn! Wat doe je nu thuis? Het is toch oop het werk dat je je sociale contacten kan onderhouden want anders zie je niemand meer.
Tijd dus om een koffie op mij afgewerkte terras te komen drinken