13 april 2008

santiago dag 4 (il y a longtemps que je t'aime)


Santiago dag 3 werd een tijdje terug opgevuld met eten van taart en drinken van koffie in Brugge, vandaar dat santiago dag 4 toch wel es een flinke wandeling mocht worden. Het is altijd een beetje zoeken naar een juiste bestemming maar dit keer koos ik ervoor om eens naar mijnen thuis te wandelen, zo'n 12 kilometer verderop,



een stukje langs de schelde
de trage weg naar het verleden.



het gaf me wat tijd om te bekomen van een mooi weekend want ...



de gedachte gaat te voet



zo kon ik nadenken over die mooie film Il y a longtemps que je t'aime , de titel van de film gaat terug naar een kinderliedje met de naam "A la claire fontaine" dat door de twee zussen werd gespeeld op piano en meegezongen. Het is een film van Philippe Claudel, een schrijver die ik zeker eens moet proberen lezen.



een film als een boek
blad na blad
beeld na beeld
meer verhaal



mooie muziek ook trouwens van Jean Louis Aubert (alter ego)

hier kan je trouwens naar een interviewtje luisteren op mezzo (radio 1) over de film.
hier kan je de trailer zien.



de gedachte gaat te voet.
waar was ze gebleven.


oh ja. bij de schelde,
en die steenweg
en het bos
de zondag
het pad.
naar den thuis.
en nu ga ik zoek naar de partituren van het liedje "a la claire fontaine"
hier kan je luisteren.
liefs
laito

Geen opmerkingen: