20 augustus 2008

vandaag ben ik brief

Vandaag ben ik brief
nee, geen reclame
of factuurtje "te betalen" aan het bord

nee

Vandaag ben ik lange liefdesbrief
ik doe mijn lijntjes t-shirt aan
en wacht dan tot vingers krullen worden
woorden prikkelen en vragen naar meer wat op papier kan staan

ik begin met liefste en eindig met
ik laat je nooit meer gaan
tussenin wat poedersuiker, drama en een juliet
oh la my boyfriends back
op het laatste lijntje of juist aan de ommezwaai duizend kussen en een naam

zo moet het lukken
om als brief te bestaan

Vandaag ben ik brief, lange liefdesbrief
in de tas van postmadam
van de tafel naar het hoofd
naar de zetel naar het hart
dubbel onder hoofdkussen in een bed

Zo lig ik daar een tijdje
Tot ik in de schoendoos vlieg
en die 2 ogen mij weer zien
met trekken om de mond.

ik mag niet klagen als
lange liefdesbrief te bestaan
ik word nu en dan gelezen
dan zie ik vonkjes in de ogen
met verlangen, hier en daar een traan
en soms... een zoen op de plek waar een naam hoort te staan

oh ja, ...ik haat die envelop, maar ja een brief is geheim
en geheimen geef je niet zomaar op.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

sjcheun!

Anoniem zei

Wat heb je dat mooi geschreven... echt mooi ...
Ja, liefdesbrieven... iemand schreef me ook ooit van die prachtexemplaren en dan smolt ik! Iemand verleiden met geschreven woorden ... het kan! Zucht, wat mis ik die brieven...
Liefs,
Vally

Anoniem zei

P.S. In het kader van die liefdesbrieven "steel" ik even jouw link naar l' encre de tes yeux...
Vally

laito zei

ik vind dat de brief moet worden opgewaardeerd en ik ben dus niet alleen :-)

Anoniem zei

weet ge wat...
het moeten niet enkel liefdesbrieven zijn die ge in een doos kunt steken, láng kunt bewaren, en véél later met de glimlach kunt herlezen!!

liefs,Hilde