03 oktober 2008

mamaatje

mama is ziek
ze lijdt aan een afkorting
niks ernstig edoch hoge koorts
2 dagen ziekenhuis en zweten in de nacht

toch vreemd, zo'n mama in het ziekenhuis

mama is ziek
ik denk iets aan haar oren
de dokters komen binnen en spreken toch zo luid
toch vreemd, die volume10dokters in the house

mama is ziek
ze kennen niet haar naam
ze noemen haar madammeke of mevrouwtje

vreemd ...tot nu had niemand haar verkleind
daar dient een mama toch niet voor

mama is ziek
de verpleeegster gilt "hier is uw eten zoetse"
en glipt er vlug van onder door
misschien ontdekten ze in het bloed dat
zoetse roepen, beteren doet

mama is ziek
nu is alles anders,
ze hoort niet ziek te zijn
veel rustenrustenrusten gilt de dokter
en mama komt er door

liefs
uw kapoentje
laito

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is het mooiste en ontroerendste gedicht over een mama dat ik ooit las.

Anoniem zei

hej roranjebadmutserwin
klas jouw liedjes in je hoofd
en kzag daar francis cabrel tussen staan :o) dan zingt het in mijn hoofd:Je t'aimais, je t'aime et je t'aimerai en La cabane du pĂȘcheur.
En nu ik per toeval op je blog surf (simon zn schuld)terwijl ik twijfel of ik mun vriendinnetje zou bellen om te vragen hoe het met dur mama gaat, lees ik je mooje ziekemamagedichtje...
misschien toch maar telefoontje doen?

groetjes
smsoverschrijfsterke

laito zei

ola roranje-evenementje
als je telefoont
doe ze dan een oranjeklapzoen

leukjetelezen!

allemaal simon zijn schuld foei :-)
kdenk niet dat ik je ongewtijfeld oranje imaildresje heb..