09 november 2008

12 12 twaalf


Al sinds ik bij de jeugdbeweging ben, ga ik rond voor het goede doel zeg maar.

Dit weekend was het weer van dattem. 11 11 11, het is amusement als je door de excuses heen ziet, je hebt niks te verliezen en met een goede vriend op stap gaan is altijd amusant...een wandeling van een 2uur en half, getooid met een sticker op de bworst,


de opener:

goeiemorgen, wij zijn van 11 11 11 en verkopen kleurstiftjes, chocolademelk of kerstkaartjes
nee meneer ik koop niet want ik heb vorig jaar al gekocht
meneer in kortgeknipte piamabroek doet open en zonder 1 woord te zeggen, heft hand op en zwaait ons neen toe, proest

ouwe meneer gaat efkes aan zijn vrouw vragen of de stiften ok zijn voor haar

het automatisch hekken zwaait langzaam open,

nee meneer, ik ben zelfstandig, wij storten altijd een grote som met het bedrijf.

jongedame heeft geen geld

televisie op de heilige mis, ring ring ring, nee, de deur gaat alleen voor maria open

doe voor mij maar de chocolademelk

dank u, ze is echt lekker hoor, je moet wel goe roeren hee.

ik vind de postkaarten niet mooi en vind het onnozel dat er 11 11 11 op de kaarten staat, dat kan je toch zo niet opsturen,

we zullen het tegen ons bazen zeggen madam

ik woon hier niet, ik ben enkel op bezoek

en wat dan nog: tis crisis, en morgen is het twaalftwaalftwaalf , tis alle dagen iets anders

nog ne goeie zondag hee

allez, omdat voor u is en omdat ik jullie ken, anders koop ik niet.

de stiften waren op, de cacao ook, van de kaarten hadden we nog enkele over maar verkoop was weer goed geweest, het plezier navenant ...

liefs
uw 111111kapoen

1 opmerking:

Maxblaster zei

10.10 was toch ook een succes, niet?
Goed dat er nog zo mensen bestaan!