05 april 2009

I went by

vorige week ging ik naar de stadschouwburg van brugge naar een optreden van de befaamde jools holland and his rythm and blues orchestra,
jools is vooral bekend van Later with Jools op BBC,
hij stelt er de hotste bands voor,
maar...hij speelt ook ongelooflijk goed piano
straffe kost hoor,
in jerry lee lewis stijl speelt jools,
een held, een echte gentleman
begeleid door een blazerssektie en een aantal vocalisten en drummer (het kan je vader zijn)
vanaf het begin tot het einde wervelde rythm and blues door de zaal,

het dak eraf
het dak erop
en terug weer het dak er af

om jullie een ideetje te geven deze youtubeversie van wat mij betreft het mooiste liedje van de avond: "I went by" gezongen door Louise Marshall (ze mag er zijn)




Op vrijdagavond ging ik naar the reader,
een trieste film (hij spookt al het ganse weekend door mijn hoofd)met zeer mooie muziek van de voor mij tot nog toe onbekende Nico Muhly,
om jullie een ideetje te geven van hoe mooi precies de muziek is


toeval wil toch wel dat die Nico Muhly volgende week optreedt in de Ancienne Belgique....


liefs
laito

2 opmerkingen:

Bloem zei

Jools rules. Ik vind hem prachtig!

W zei

'the reader' blijft inderdaad heel even aan de ribben kleven.