06 juni 2009

een zee (van twijfel)

fietsen in de vroege zomerochtend
langs het water naar het zewmbad toe
een spaanse zanger zingt me in het oor
"no soy mas que un mar de dudas"
ik ben niet meer dan een zee van twijfels
"me convertire en espuma"
in schuim zal ik veranderen
de gedachte blijft in mijn oor steken
als water na een zwembeurt
en als je dan savonds neerligt
komt het er uitgelopen
zoiets
dus

het zwembad was veranderd in een zee
een zee van kijk wat ik durf papa
een zee van woeeeee, pwiiiiiiiiiiiiiiiiiiii , ploooooooooooonseplets
een zee van krokodillenpapa's
wachtend op een babyprooi
een zee van glimlach 
een zee van plastiek zwemband
een zee van liefde
een zee van opegepofte zwembroekjes
een zee van liefde
een zee met een grote buis die pretkindertjes spuwt
een zee van liefde ook
van mamapapa voor kind

en die hele weg terug.


liefs
laito



1 opmerking:

Anoniem zei

Wat mooi ...