23 juli 2009

daar sta je dan





vorige week zaterdag zwom ik de gentse feesten in langs de watersportbaan
een wedstrijd georganiseerd door de vrije zwemmers gent (http://www.vzg.be/)

2 km lang
ik had niet zoveel geoefend op voorhand
gelukkig had ik wind mee

daar sta je dan in je zwembroek met oranje strepen
op de straatstenen
als een vis op het droge

daar lig je dan
in het groene water
nu en dan eens happen naar lucht
en de mensen langs de kant wandelen rustig mee
zelfs mijn lena-petekindje was van de partij
haar oranje buggy als extra motivatie, orientatiepunt

ik eindigde 29ste in een tijd van 41 minuten en 20 seconden
moe en voldaan tikte ik het oranje ponton aan
achter mij een man met een zwart pakje
(in een zwart pakje zwem je normaal vlugger)

daar sta je dan
even nadenken of ik dit jaar niet Damme - Brugge (4km) probeer
want zo zwemmen in de watersportbaan
is goed voor het zelfvertrouwen.

liefs
laito

1 opmerking:

Anoniem zei

Waw! Ik doe het je niet na.