04 augustus 2009

www zoektocht: brian eno

Ik had het met de kinesist tijdens de deugddoende behandeling over brian eno, daniel lanois en nog een paar andere rock and roll boefjes.

Wie is Brian Eno eigenlijk, vroegen we ons af, ik dacht dat hij nog bij Roxy Music had gespeeld maar wist dat helemaal niet zeker.

Thuiskomen en wwwgewijs controleren of dat ook klopt en ...inderdaad. De producer van Coldplay en U2 en co-writer van de laatste cd van David Byrne is indertijd bij Roxy Music begonnen.

...eens je op het internet begint te zoeken ben je natuurlijk verloren....ik ontdekte dat Brian Eno verantwoordelijk is voor het opstartmuziekje van windows 95, hoe ging dat nu juist weer? juist ja...even opzoeken op youtube,

daar passeerden alle deuntjes de revue, amaai...een ongeduldig gevoel maakte zich van mij meester, ik dacht terug aan de ministeriedagen, ik zag me zelf zitten bij mijn baas, hij zei dat windows nt traag opstarte, ik werd er nog altijd zenuwachtig van, samen met den big chief luisteren naar het muziekje van windows nt, kon ik dan maar hebben gezegd dat dit liedje de opvolger was van het liedje geschreven door Brian Eno; Brian Eno mijnheer de directeur-generaal, je weet wel hee, hij heeft nog bij Roxy Music gespeeld, je weet wel hee, Roxy Music van Brian Ferry, Slave to love, ken je Brian Ferry niet mijnheer de directeur generaal, hij is nog met Amanda Lear geweest, dat meisje met die diepe stem, over de rest spreken we niet hee meneer de directeur-generaal want ondertussen is uw computer al opgestart, toch veel rapper dan windows 3.11 hee mijnheer de directeur generaal.

had ik dat maar gezegd, het ijs zou tenminste gebroken geweest zijn...





2 opmerkingen:

Anoniem zei

Die windows-startup tune is van zijn minder werk vind ik persoonlijk. Het blijft toch altijd een beetje als het 7-uur journaal op VTM klinken hé?

Enelya zei

hèhè, de wwwzoektocht Brian Eno had ik ook al gedaan, na het zien van de schitterende film La stanza del figlo, waarvoor hij de soundtrack had geschreven. Heb er ondertussen enkele cd's van :-)