16 januari 2010

lost and found


Ik was ziek en vatbaar voor mooie dingen dus....

Ik ben de laatste twee weken in de ban van Lost and Found, petetristan kreeg voor zijn verjaardag een dvd'tje met de titel Lost and Found, het is een animatiefilm die gebaseerd is op een boek van Oliver Jeffers, over een pinguin die op een morgen aan de deur staat van een jongetje,

het jongetje besluit hem terug naar de zuidpool te brengen.

eigenlijk was de pinguin niet verdwaald maar gewoon eenzaam ...



Het is een zeer eenvoudig verhaal dat genoeg ruimte laat voor eigen invulling en met mooie muziek van Max Richter , die ook instond voor de muziek van Wals with Bashir. Minimalistische muziek.
Zo val ik van de ene mooie verrassing in de andere en krijg ik leuke ideeen in mijn hoofd...

zoals...het schrijven van een kinderverhaaltje...

Hier vind je de trailer van de wonderschone dvd Lost and Found




enne,
liefs
veel :-)
laito

1 opmerking:

Valerie vanuit haar hart. zei

Dat ziet er inderdaad héél mooi uit... 'k Ga er ook eens naar op zoek...