12 juni 2007

riekalarm

Beste vriendjes en vriendinnetjes,

ik ben altijd gecharmeerd geweest door lindebomen, ik ben namelijk groot geworden onder 2 lindes dus dat kan tellen...mijn grootvader slachtte er de konijnen en de kippen onder, onze oude Simca moest telkens over de immense wortels wippen om in de garage achter het huis te kunnen en ja ...zo nu en dan waren de bomen ook aan onderhoud toe, mijn grootvader kroop dan hoog in de boom ook al had mijn moeder het hem ten zeerste afgeraden en dan zaagde hij wat takken af,

de mooiste periode van het jaar was de bloei van de lindebloesem, toen gingen we takken kaal plukken, de bloesem legden we te drogen op de zolder om er thee van te maken.

NU, het is terug die periode, je moet er eens op letten, manman, de lindebloesems ruiken overheerlijk, kom je dus een linde in volle bloei tegen, knijp de remmen dicht, doe die ipod-oortjes uit uw neus en haal diep adem (ja en doe als het kan ook uw ogen dicht)...'t leven kan soms schoon zijn hé.

1 opmerking:

Anoniem zei

hatsjoe! :-)