17 oktober 2007

Camping Cazorla



Neenee, het is niet camping cosmos of camping kobalt waar Tom Pintens zo mooi over zingt, het gaat hier over camping Cortijo San Isicio in Cazorla. Ik kom er altijd terug, de reden is zeer simpel. Er is geen betere camping. Een echte kampeerder ben ik niet, ik heb niet zo veel vergelijkpunten maar die hoef ik ook niet. Nu al meer dan 10 jaar terug kwam ik er voor het eerst, de polies verwees ons door naar een terrascamping, wisten wij veel wat voor camping dit was (zij ook niet trouwens) Het was er groen, rustig, vanop mijn campingplekje kan je Cazorla zien, een dorp tegen een rots aangebouwd aan de rand van een natuurpark. Er was een klein zwembadje waar we ons konden afkoelen.

Altijd wel weet ik mijn Spanjereis meestal af te buigen naar een kort verblijf op de camping. Deze keer bleef ik er een week en maakte er fietstochtjes in het natuurpark.

Nog steeds zijn er amandelbomen, eekhoorntjes, herfstirissen, vijgebomen, stoeltjes en tafeltjes voor de tenten, okkernoot, amandelnoot en ...super joviale campingeigenaars die hun hart en ziel steken in een hemelse plek.

's avonds kan je er genieten van de sterren, je kan als het wat kouder wordt een vuurtje maken op de speciaal daarvoor voorziene barbecueplekken, overal zijn er afdakjes.

Ook de mensen die je er tegenkomt zijn meestal rustig, vriendelijk, gewoon goeiedag zeggen 's morgens zo, dat kan deugd doen.

Geen opmerkingen: