13 maart 2008

het zal mij niet overkomen

het gebeurt
al een paar keer de laatste twee jaar merk ik het op het werk
collega's worden plots zomaar aan de kant worden geschoven,

ze zijn niet goed meer,
of ze zijn nooit goed geweest
of ze vallen buiten de gratie van een of andere zonnegod-manager
of ze vertikken het om plat op de buik te gaan als iets hen niet zint
of ze zijn te oud
ze worden er ziek van
(zo van die ziektes waarbij de batterij plat is en die maar niet op een gewone gezonde vakantiemanier opgeladen geraakt)
ze worden bij het oud vuil gezet
hun meubilair staat een tijdje op de gang
hun computer wordt gebruikt als reserve
hun persoonlijk gerief wordt in een bakje gelegd
hun afwezigheidsboodschap wordt geactiveerd
ze worden vervolgens deskundig doodgezwegen met de woorden: "hoe zou het daar nu nog mee zijn"

nu en dan duiken ze trug op
dan zie je een document waar zij hun ziel hebben in gelegd
dan zie je hun kasten waarvan de sleutel is zoek geraakt
met wat geluk worden hun plantjes verzorgd
en krijgen ze nog een berichtje van een oud collega

en zeg nooit...het zal mij niet overkomen...


Publicado con Flock

2 opmerkingen:

Unknown zei

het is inderdaad een schouwtoneel deze kunstmatige arbeidswereld maar Laito zal niet vergeten worden..... tot zolang ik leef

desjos zei

jo,ik ben het volkomen met je eens!