11 mei 2008

Santiago dag 8 Renaix - Etikhove


De voetreis van Santander naar Santiago komt altijd maar dichter dichter bij. Zo rond 12 juni vertrek ik, vandaag tijd dus om samen met mijn zwem-en-nog-zoveel-meer vriendinnetje van Ronse (ja, het Ronse van mijn vriend Koen ) naar Oudenaarde (Etikhove) te wandelen. Het was warm maar mijn supernieuwe flikkerende bottinen hebben in ieder geval hun dienst bewezen. Joepie! Geen bleinen.

Het blijft mij opvallen dat het GR-netwerk toch wel heerlijk is, je wandelt er op paadjes waar je anders nooit zou komen, dwars door velden, bossen. Altijd maar de wit rode tekentjes volgen.

We waren om 9 uur reeds in Ronse wat gezien de hitte een goeie zet was, rond drie uur werden we opgepikt op verzoek, daartussenin kwamen we langs het Muziekbos waar er een mountainbikersrace bezig was. De een was al professioneler dan de andere maar ze hadden allemaal een blik van: "UIT DE WEG" (wij als ex-profis begrijpen dat) en verder passeerden we de Fierteljeugdherberg. Een vrouw onderweg verduidelijkte het verhaal van de krokodil in Kerselaere.
We sloten onze dag af met een terrasje in Oudenaarde, tussen motomannen en motovrouwen (die duidelijk hun kilometers hadden).

Mooi!

Geen opmerkingen: