08 april 2010

blogotheque: een meeneemconcertje

phoenix heeft mijn hart gestolen,
parijs ook,
blogotheque is een website waar de meest onwaarschijnlijke supergroepen op meest onwaarschijnlijke manieren een meeneem concertje weggeven

zo passeerde bloc party al de revue maar ik wil deze keer de aandacht vestigen op Phoenix, ze zijn van Parijs, speelden vroeger covers van Prince en Hank Williams,
de zanger Thomas Mars is getrouwd met Sofia Coppola (van de film Marie Antionette), en ze hebben samen bijna twee kindjes.

deze opname vind ik super


liefs
erwin

1 opmerking:

erwin s zei

Vooral het tweede nummer vond ik goed. Maar sorry, ik snap niet echt de meerwaarde van zo'n project. De kick ligt hem vooral bij de muzikanten zelf denk ik, en niet zozeer bij het verraste publiek, die er af en toe wat verweesd bij zit. Levert een fijne video op, en zal vast wel leuk zijn om heel basic en op een bijna improviserende wijze muziek te maken. Bovendien vertrekken die mannen even verrassend zoals ze gekomen zijn, om zo nog voor het slotakkoord terug op te gaan in de speeltuin onder de Eiffeltoren. Doet me een beetje denken aan huiskamer-(uwen beer), slaapkamer- (mijn Hermitage), tot zelfs tapijtconcertjes bij ons. Back to the roots. Groeten, Erwin