01 april 2010

liedjes en verhaaltjes : Jacqueline is gone to pablo

Gisteren ging ik naar een optreden van Luka Bloom; hij speelde er het mooie Jacqueline's gone to Pablo. Het liedje gaat over Jacqueline Roque, de tweede vrouw van Pablo Picasso, ze verscheen in veel van zijn schilderijen. Dertien jaar na de dood van Pablo, pleegde ze zelfmoord.


The maid came to her room Wednesday morning
Found a pistol lying by her side
For thirteen years she kept her fires burning
Lost in pictures, no place left to hide

Jaqueline's gone to Pablo
Jaqueline's gone to Pablo

Alone too long, the night became her lover
She knew that he'd been waiting all this time
With dreams and magic pictures to uncover
Now that all that earthly sadness was behind

Jaqueline's gone to Pablo
Jaqueline's gone to Pablo

People go to galleries in Europe
To wonder and to feel Picasso's soul

Jaqueline's gone to Pablo
Jaqueline's gone to Pablo
Jaqueline's gone to Pablo
Jaqueline's gone to Pablo




6 opmerkingen:

Valerie vanuit haar hart. zei

Luka Bloom jaren geleden ook aan het werk gezien, mooie herinnering... bijzonder lied...

laito zei

zo nu en dan ga ik eens naar Luka Bloom luisteren, deze keer gaf hij een soort opfrissingscursus, al die nummers die ik ken maar al lang niet meer van hem had gehoord, mooi, en hij noemde zijn spliksplinternieuwe gitaar Roma, naar de zaal waar ze voor het eerst werd gebruikt. plezant

Maxblaster zei

hm...ik heb onze rooie vriend nog gezien in dat gezegende jaar 1990, op 1 mei dan nog, in de AB. Memorabel, later op het jaar valt de muur en zou Thatcher opstappen. Wat een concert allemaal niet vermag!

laito zei

dat was Billy Bragg, ik weet eigenlijk niet of Luka zo rood is ;-)

erwin s. zei

Een bijzonder verhaal, maar ook een unieke opname van een heel wat jongere Luka Bloom. Ik zag de innemende man een paar jaar geleden in Dranouter. Zalige 'Sunny sailor boy' momenten...

Maxblaster zei

ah ja, ik vond al dat ie er een beetje raar uitzag ;-)